ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI ÉS FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

1. A szolgáltatás tárgya

1.1. A www.dekomed.hu, www.tisztitoszer-webaruhaz.hu (továbbiakban: Tisztítószer Webáruház) üzemeltetője, a DEFLORMED Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) a jelen dokumentumban (ÁSZF) foglaltak szerint vállalja az Interneten, a www.dekomed.hu, www.tisztitoszer-webaruhaz.hu címen elérhető oldalain, internetes áruházán keresztül történő szolgáltatás működtetését, üzemeltetését, a szolgáltatás megrendelésétől a megrendelt áruk kiszállításáig.

1.2. A Tisztítószer Webáruház oldalon üzemeltetett internetes áruházában árucikkek megvásárlására van lehetőség. Az oldalon található, és a Megrendelő által megvásárolt áruk jellemzői az adott árucikkhez tartozó termékleírásból tudhatók meg. A termékleírások pontatlanságáért felelősséget a Szolgáltató nem vállal,azokat minden esetben a termékek gyártói biztosítják. Szolgáltató rögzíti, hogy az oldalon az egyes árucikkek mellett található fotók illusztrációk, az árucikkek csomagolása, megjelenése ettől eltérhet, változhat.

1.3. A Tisztítószer Webáruház oldalon üzemeltetett internetes áruházában feltüntetett árucikkek megvásárlására a készlet erejéig van lehetőség. Az oldal üzemeltetése során, kellő gondossággal történik az egyes árucikkek feltüntetése, frissítése. Az egyes készletek meglétéért a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

1.4. A Tisztítószer Webáruház üzemeltetőjének, a DEFLORMED kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság  adatai:

Székhely: 2142 Nagytarcsa, Alsó Ipari krt. 8. E ép. fszt. 8.

Cégjegyzék szám: 01-09-955452

Bankszámlaszám: 10101016-06479200-01003000

Adószám: 23153305-2-13

Európai Uniós adószám: HU23153305

E-mail: info@deflormed.hu
Telefon: 06-28-920-886, 06 30 950 3878, 06 30 3148347

(H-Cs.: 8.30-16.00 óráig, P.: 8.30-14.00 óráig)

2. A szerződés létrejötte

2.1. Szolgáltató és Megrendelő között a jogviszony a megrendelés leadásával és írásbeli visszaigazolásával  jön létre. A megrendelés csak és kizárólag a Tisztítószer Webáruház oldalon keresztül adható le, on-line módon. A megrendelésnek nem feltétele az előzetes regisztráció. Amennyiben a Megrendelő regisztrálni kíván, úgy a regisztráció sikerességéről, valamint a megrendelés megtörténtéről Szolgáltató igazolást küld a Megrendelő által megadott email címre. A regisztrációt követő megrendeléssel, visszaigazolással és a végszámlával létrejövő szerződést a Tisztítószer Webáruház nem iktatja és a későbbiekben sem tárolja, ahhoz hozzáférést nem biztosít. .

2.2. A szerződés minden esetben csak és kizárólag a Tisztítószer Webáruház oldalon keresztül jön létre:

2.2.1. Amennyiben kívánja, a Megrendelő kitölti a regisztrációs űrlapot. Az ajánlatkérésnek, valósághűnek és a tényeknek megfelelőnek kell lennie, az adatok tartalmáért a Megrendelő tartozik felelősséggel. A nem a valóságnak megfelelően kitöltött űrlapokból, a hamis, hibás vagy elégtelen regisztrációból eredő károkért a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

2.2.2. Szolgáltató a regisztráció sikerességéről legkésőbb 24 órán belül visszaigazolást küld a Megrendelő által megadott email címre. Az elektronikus levelet fogadó Szolgáltató és Megrendelő esetleges technikai problémáikból eredő hibákért felelősség a Szolgáltatót nem terheli sem a regisztráció, sem a regisztrációt követő szolgáltatás alatt sem.

2.2.3. A regisztráció feltétele, hogy a Megrendelő az ÁSZF-t, és az Adatvédelmi Nyilatkozatot megismerte, megtekintette és azt magára nézve kötelezőnek ismerte el. Szolgáltató biztosítja, hogy a Tisztítószer Webáruház oldalon a mindenkori ÁSZF,  és az Adatvédelmi nyilatkozat bármikor, bárki számára hozzáférhető, megismerhető.

2.2.4. A korábban már regisztrált felhasználók ugyanazzal az azonosítóval vásárolhatnak, mint amelyet a regisztráció kitöltése során megadtak. Az azonosító minden esetben a regisztrált felhasználó által megadott email cím. Két vagy több azonosítóból származó esetleges kedvezményeket összevonni nem lehet. Egy személy csak egy élő regisztrációval rendelkezhet.

2.2.5. Amennyiben a Megrendelő vendégként kíván vásárolni,az adatai nem kerülnek regisztrálásra és a vásárlás végén mentésre az adatbázisba.

2.2.6. Megrendelés esetén a Megrendelőnek meg kell adnia a számlázási adatait, mely adatok valódiságáért a felelősség kizárólag a Megrendelőt terheli. Szolgáltató a megadott adatok alapján állítja ki a megrendelés után a számlát. A számlakiállítás az adójogszabályok és az adóhatóság által támasztott jogi követelményeknek minden esetben megfelel.

2.3. Szolgáltató kijelenti és egyben vállalja, hogy a regisztráció és a megrendelés során megadott adatok a törvényi adatvédelmi előírásoknak megfelelően kerülnek rögzítésre, felhasználásra és tárolásra egészen a regisztrációtól kezdve a megrendelt áruk kiszállításáig. A kiszállítás esetében bevont szállító cégek adatkezeléséért felelősséget, szintén a törvényi előírásoknak megfelelően a kiszállító cég vállal. Szolgáltató csak és kizárólag olyan szállító cégekkel működik közre, akik a hatályos magyar törvényi előírásoknak minden szempontból megfelelnek.

2.4. Szolgáltató kijelenti, hogy a megrendelés leadásáról legkésőbb 12 órán belül automatikus visszaigazolást küld Megrendelő e-mail címére, amelyben a megrendelés minden lényeges adata feltüntetésre kerül. Az elektronikus levelet fogadó Szolgáltató esetleges technikai problémáiból eredő hibákért felelősséget ez esetben sem vállal.

2.5. Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a megrendelt termékek rendelkezésre álljanak és a Megrendelőt a teljes rendelési mennyiséggel kiszolgálja. Megrendelő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató törekvése ellenére előfordulhat, hogy a raktárkészletben hiány alakul ki és ezért néhány megrendelt termék nem áll kellő mennyiségben rendelkezésre. Ilyen esetekben Szolgáltató az alábbiak szerint jár el:

2.5.1. Amennyiben az adott megrendelést alkotó termékek összesített darabszámát tekintve a termékek mindegyike nem áll rendelkezésre, Szolgáltató telefonon felveszi a kapcsolatot Megrendelővel és tájékoztatja a termékhiány mértékéről és ezzel egyidejűleg egyeztet vele, hogy kéri-e a csökkentett mennyiségben történő teljesítést, vagy nem. Amennyiben igen, úgy a Szolgáltató a csökkentet mennyiséget igazolja vissza, amennyiben Megrendelő nem kéri a csökkentett mennyiségű teljesítést, a megrendelés érvényét veszti és a Felek mentesülnek kötelezettségeik alól.

2.6. Akciós termékek a készlet erejéig és csak háztartási mennyiségben rendelhetőek.

3. Díjazás/számlázás

.1. Szolgáltató garantálja, hogy a Tisztítószer Webáruház oldalon közzétett bruttó árak (a mindenkori ÁFA-t tartalmazó árak) az egyes megrendelések tekintetében irányadóak, így a Megrendelő a honlapon elérhető és feltüntetett árak kifizetésére köteles, mely árak a rendeléskor leadott árakat jelentik. A megrendelést visszaigazoló e-mailben is feltüntetésre kerülnek ezen árak. Az árváltoztatás jogát Szolgáltató fenntartja, azonban ez a fentieknek megfelelően nem érinti a már leadott megrendeléseket.

3.2.A megrendelt áruk ellenértékét Megrendelő az alábbi módozatokon fizetheti meg:

3.2.1. A megrendelt áruk ellenértékének megfizetése készpénzben történik személyes átvétel esetén a kiállított készpénzes számla ellenében, melyet Megrendelő személyesen az áruval együtt vehet át.

3.2.2. A megrendelt áruk ellenértékének megfizetés pay-pal on-line fizetési módon történik az előzetesen elektronikus úton (e-mail) megküldött számla alapján. Az eredeti számlát Megrendelő a csomagban találja.

3.2.3. A megrendelt áruk ellenértékének megfizetése előre történő banki utalással történik Szolgáltató bankszámlájára az előzetesen elektronikus úton (e-mail) megküldött számla alapján. Az eredeti számlát Megrendelő a csomagban találja.

3.2.4. A megrendelt áruk megfizetése készpénzben történik utánvéttel, a kiszállítást végző futár részére, a megrendelt áruk és a számla átadásával egyidejűleg. A megrendelt áruk átadásának feltétele, hogy Megrendelő azok ellenértékét megfizesse. A postai utánvét költsége 185,-Ft +  ÁFA.

3.3. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben a Megrendelő 2, vagy annál több alkalommal nem veszi át az általa leadott és a Szolgáltató által megfelelően teljesített és kiszállított megrendelést, abban az esetben az adott Megrendelő későbbi megrendeléseit Szolgáltató kizárólag banki átutalásos előre fizetés után teljesíti.

 

3.4. A kiszállítás díjazása

A kiszállítást szolgáltató szállítási partnere végzi. Szolgáltató jogosult Megrendelő felé a kiszállításért külön díjat felszámítani. A kiszállítási időpontok, díjak és a kiszállítással kapcsolatos mindenkori egyéb feltételek az alábbiak:  SZÁLLÍTÁSI DÍJAK
A 210/2009. (IX. 29.) a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló Kormány Rendelet 3. számú mellékletének 2.) pontja értelmében a kémiai biztonságról szóló törvény szerinti veszélyes anyagok és keverékek kizárólag üzletben forgalmazható termékek. Ennek értelmében, ezen termékeinket megrendelés alapján személyesen veheti át üzletünkben.

Termékeink, amiket ez a rendelet érint:

  • Dekomed Vízkőoldó
  • Dekomed Greslap tisztító
  • Dekomed Lúgos padozat tisztító
  • Dekomed Fresh
  • Dekomed Grilltisztító és hideg zsíroldó
  • Dekomed Lefolyótisztító
  • Dekomed Oxygén
  • Dekomed Szaniter tisztító
  • Dekomed WC olaj

Valamint  ipari termékeink (Dekomed professional) közül:

  • Dekomed SC
  • Dekomed L
  • Dekomed Ö
  • Dekomed ET

 

4. A szerződés érvényessége, hatálya és megszűnése

4.1. Megrendelő és a Szolgáltató között a jogviszony határozott időre jön létre, amely a konkrét megrendelés leadásától, a megrendelésben leadott áruk kiszállításáig, azok átvételéig tart. A felek között létrejött jogviszony a teljesedésbe menetellel megszűnik, ez azonban nem érinti a Megrendelő azon jogát, hogy a 17/1999. (II. 5.) Korm. Rendeletben rögzített elállási jogával éljen, a rendeletben meghatározott módon és feltételek betartásával.

4.2. Megrendelő legkésőbb a megrendelés visszaigazolásában foglalt kiszállítási napot megelőző munkanapon reggel 10 óráig jogosult a megrendeléstől elállni. Megrendelő a lemondást e-mailben köteles elküldeni az info@deflormed.hu e-mail címre, a megrendelés azonosítóinak megadásával (megrendelő neve, megrendelés száma, szállítási cím). A jelen pontnak megfelelő lemondás esetén Megrendelőt semmilyen költség nem terheli. Szolgáltató a megrendelés lemondásának elfogadásáról visszaigazoló e-mailt küld Megrendelő részére.

4.3. A 4.2. pontban foglalt határidőn belüli lemondás hiányában Megrendelő köteles a kiszállított csomag átvételére. Amennyiben a csomag átvétele Megrendelőnek felróható okból mégis meghiúsul, az ebből fakadó költségek Megrendelőt terhelik, amely költségek a megfizetésig tartozásnak minősülnek és Szolgáltató a behajtásról a jogszabályoknak megfelelő módon intézkedik. Kiegyenlítetlen tartozással rendelkező Megrendelő újabb megrendelésének elfogadását Szolgáltató jogosult visszautasítani a tartozás hiánytalan megfizetéséig.

4.4. A Szolgáltató jogosult a megrendeléstől elállni, ha és amennyiben tudomására jut, hogy a Megrendelő az adatközlési kötelezettségét vétkesen megszegte, illetve Szolgáltatót megtévesztette. Ez esetben a vétkes megszegésből, illetve megtévesztésből eredő kárát érvényesítheti Szolgáltató Megrendelővel szemben. Szolgáltató  jogosult a szolgáltatást bármikor megszüntetni. Ilyen esetben a már kifizetett megrendeléseket azonban teljesíteni köteles.

4.5. Amennyiben a Szolgáltató a megrendelést bármely más okból teljesíteni nem tudja, arról a Megrendelőt e-mail-ben, vagy telefonon értesíti. Szolgáltató kijelenti, hogy ez esetben őt kárfelelősség nem terheli, ezt Megrendelő elfogadja és visszavonhatatlanul tudomásul veszi.

5. Panaszkezelés és elállás

Panaszkezelés: Amennyiben a megrendelt termék sérülten érkezik meg a megrendelőhöz, vagy a Megrendelő hibás/más terméket kap, mint amit a megrendelés tartalmazott, úgy Szolgáltató a Megrendelőnek a hibás termék eredeti csomagolsában történő visszajuttatása esetén a megfelelő/hibátlan terméket saját költségén elküldi vagy Megrendelő választásától függően a vételárat Megrendelőnek megtéríti.

Elállás: Az elállásra a Megrendelőnek a 45/2014 (II.26.) Korm.rendeletben rögzített rendelkezések vonatkoznak, az elállásra vonatkozó nyilatkozat minta jelen ÁSZF végén található. Megrendelő az elállásra a termék átvételétől számított 14 napig jogosult a nyilatkozat minta vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat Szolgáltatónak történő megküldésével. Elállás esetén a termék visszaküldésével kapcsolatos költségek a Megrendelőt terhelik

 

6. Jótállás és szavatosság

A jótállással és szavatossággal kapcsolatos tájékoztató jelen ÁSZF végén található. A Deflormed Kft. által forgalmazott termékek lejárati ideje 2 év, ez alól kivételt képeznek a klórbázisú termékek, melyek 1 éves lejárati idővel rendelkeznek.

7. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

7.1. Amennyiben a felek között létrejött szerződéssel, illetve a teljesítéssel kapcsolatban bármilyen vita merül fel, felek azt elsősorban békés úton rendezik. Amennyiben ez nem vezet eredményre, felek a jogvitájukra a Szolgáltatót üzemeltető társaság székhelye szerinti Bíróság/Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki. A Szolgáltatót üzemeltető társaság székhelye szerint illetékes alábbi békéltető testület:.Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10., E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu).

7.2. A Szolgáltató és a Megrendelők között létrejött jogviszony nyelve: magyar.

7.3. A szolgáltatási tevékenységre nem áll rendelkezésre magatartási kódex.

7.4. A Szolgáltató és a Megrendelők között létrejött jogviszony tekintetében a polgári jogviszonyra vonatkozó mindenkor hatályos joganyagok, jogszabályok, de különösen a 2013. Évi. V. törvény, a polgári törvénykönyvről (2014. március 15. napja előtti szerződéseknél a korábbi Ptk, az 1954. évi IV.,törvény), valamint a 45/2014. (II.26 .) Korm. Rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól irányadó.

 

ADTAVÉDELMI NYILATKOZAT

Tisztelt Megrendelő!

Tisztítószer Webáruház üzemeltetője, a DEFLORMED Kft. teljes mértékben tiszteletben tartja a vásárlók személyes adatait, és azok kezelése során a hatályos jogszabályi, adatvédelmi előírásoknak megfelelően jár el. A vásárlók által a regisztrációkor önkéntesen megadott személyes adatok (név, cím, stb.), illetve a megrendelések adatai a legnagyobb biztonsági előírások mellett, kizárólag a Tisztítószer Webáruház szolgáltatásainak teljesítése érdekében kerülnek felhasználásra.

Az adatokat az adatvédelmi törvénynek megfelelően bizalmasan kezeljük és illetéktelen személyeknek nem adjuk át, azokat nyilvánosságra nem hozzuk. Bármely vásárló által megadott személyes adatokat kizárólag az adott vásárló módosíthatja a webáruház megfelelő oldalán, amelyet bármikor megtehet. A megadott adatok tartalmáért, azok valósággal egyezőségért felelősséget nem vállalunk.

Tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy az adatkezelés szabályainak megfelelően a regisztrált megrendelőink adatait más adatbázissal nem kapcsoljuk össze, a megrendelők által megadott személyes adatokat nem fejtjük vissza, azok tekintetében semmilyen elemzést, rendszerezést nem alkalmazunk.

A regisztráció törlése a következő módokon lehetséges:

  • a törlési igény jelzése e-mail küldésével az info@deflormed.hu
  • a törlési igény jelzése levél küldésével a következő címre: DEFLORMED Kft., 2142 Nagytarcsa, Alsó Ipari krt. 8. E ép. fszt. 8.

Tisztítószer Webáruház oldalai megtekinthetőek anélkül, hogy a látogató felfedné kilétét, vagy bármilyen személyes információt szolgáltatna magáról. Az adatvédelmi eljárások a vásárláshoz szükséges regisztráció esetén válnak aktuálissá és érvényessé.

Az adatvédelmi tájékoztató megismerése és elfogadása a vásárlói regisztráció feltétele.

Tisztítószer Webáruház egyébiránt az adatvédelem kapcsán az alábbi jogszabályok betartását magára nézve kötelezőnek ismeri el:

  • 1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
  • 1998. évi VI. törvény az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, Strasbourgban, 1981. január 28. napján kelt Egyezmény kihirdetéséről;
  • 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről, XVII. fejezet;
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • 226/2003. (XII. 13.) Korm. Rendelet az elektronikus hírközlési szolgáltató adatkezelésének különös feltételeiről, az elektronikus hírközlési szolgáltatások adatbiztonságáról, valamint az azonosító kijelzés és hívásátirányítás szabályairól
  • 45/2014. (II.26 .) Korm. Rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.

 

ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI JOGRÓL SZÓLÓ TÁJÉKOZTATÓ

  • Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
  • Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  • Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: DEFLORMED kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (Székhely: 2142 Nagytarcsa, Alsó Ipari krt. 8. E ép. fszt. 8.., Cégjegyzék szám: 01-09-955452, Bankszámlaszám: 10101016-06479200-01003000, Adószám: 23153305-2-42, Európai Uniós adószám: HU23153305, E-mail: info@deflormed.hu, Telefon: 06 1 781 8955, 06 30 42 77935, 06 30 950 3878, 06 30 3148347)
  • Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
  • Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
  • Az elállás/felmondás joghatásai
  • Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZAT

  • (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
  • Címzett:DEFLORMED kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (Székhely: 2142 Nagytarcsa, Alsó Ipari krt. 8. E ép. fszt. 8.
  • Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: itt a terméket jelölje meg
  • Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:jelölje be a megfelelőt
  • A fogyasztó(k) neve:
  • A fogyasztó(k) címe:
  • A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
  • Kelt

A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS JÓTÁLLÁSRÓL SZÓLÓ TÁJÉKOZTATÓ

  • 1. Kellékszavatosság
  • Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
  • Ön a DEFLORMED Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
  • Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
  • Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
  • Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
  • Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
  • Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
  • Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
  • Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
  • Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
  • Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
  • A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Deflormed Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

  • 2. Termékszavatosság
  • Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
  • Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
  • Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
  • Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
  • Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
  • A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  • Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
  • Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
  • Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
  • Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
  • A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
  • A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
  • – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
  • A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
  • Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
  • [Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]

 

  • 3. Jótállás
  • Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
  • Hibás teljesítés esetén a Deflormed Kft. jótállásra köteles.
  • Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? 2 éven belül illetik meg a jótállásra vonatkozó jogosultságok.
  • Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
  • A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
  • Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Ezeket a feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.